تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

سریعترین هلیکوپتر جهان باسرعت 430 کیلومتر(+عکس)



بالگرد هیبریدی X3 یوروکوپتر با ارتقاء برنامه‌ریزی شده بر روی جعبه دنده، توانست از سرعت پیش‌بینی شده 407 کیلومتر در ساعت پیشی بگیرد.
 



به گزارش ایسنا، X3 در پرواز آزمایشی خود در هفته گذشته توانست به حداکثر سرعت 430 کیلومتر در ساعت طی سطح پرواز پایدار برای چندین دقیقه دست یابد.

نمونه نمایشی X3 که با دو موتور توربومحور برای تامین نیروی مورد نیاز سیستم روتور پنج پره‌ای به همراه دو پروانه در بال‌های کوتاه ثابت آن تجهیز شده، قابلیت‌های برخاست و فرود و شناور بودن یک بالگرد را با سرعت بالای هواپیمای توربوتراپ ترکیب کرده‌است.





سریعترین هلیکوپتر جهان

آزمایش پرواز نمونه نمایشی X3 از سپتامبر 2010 آغاز شد و در ماه نوامبر توانست با قدرت موتور کاهش‌یافته به سرعت 333 کیلومتر در ساعت دست یابد.

پس از انجام یک ارتقاء که در آن گیربکس‌های نهایی با هم یکپارچه شده تا این بالگرد با تمام قدرت کار کند، نمونه نمایشی X3 در پرواز هفته گذشته خود در فرانسه توانست رکورد جدیدی از خود به جا بگذارد.

شرکت یوروکوپتر، سازنده این نمونه امیدوار است که X3 در طیف گسترده‌ای از عملیات مانند عملیات جست‌وجو و نجات از راه دور، عملیات گارد ساحلی، گشت مرزی، حمل‌ونقل مسافر و خدمات شاتل درون شهری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بنابر اعلام یوروکوپتر، از این وسیله می‌توان در کارهای نظامی مانند عملیات نیروهای ویژه، حمل‌ونقل سربازان و تخلیه درمانی استفاده کرد.

برنامه پروازهای آزمایشی نمونه نمایشی X3 قرار است در سال 2011 ادامه پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد