تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

10 توصیه برای افزایش عمر باتری تلفن همراه


10 توصیه برای افزایش عمر باتری تلفن همراه

نسل اخیر گوشی‌ها با ظرفیت بالاتر باتری به بازار آمده‌اند، برای مثال نوکیا E5، 13 ساعت مکالمه و زمان چشمگیر 635 ساعت بدون مکالمه (استندبای) را امکان‌پذیر می‌کند. اما برای کسانی که هنوز از فناوری‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنندچند راهنمایی ساده پیشنهاد کنیم تا آنها نیز بتوانند مدت زمان ماندگاری شارژ باتری گوشی‌شان را افزایش دهند؛ گوشی‌هایی که شاید تاکنون صدها بار شارژ شده‌اند:

1- زمان خواب، گوشی را خاموش کنید

این راهنمایی هم به صبح بیدار شدن به‌موقع کمک می‌کند و هم یک خواب آسوده نصیبتان می‌کند! کافی است پیش از خواب آلارم گوشی را روی ساعت مورد نظر تنظیم کرده، گوشی را خاموش کرده و در سمت دیگر اتاق قرار دهید. بسیاری از مردم نمی‌دانند که آلارم گوشی در زمان خاموش بودن گوشی نیز فعال است.

2- ارتباطات بی‌سیم بدون استفاده گوشی را قطع کنید

در زمان‌هایی که به انتقال داده بصورت بی‌سیم نیار ندارید، وای‌فای گوشی را غیرفعال کنید. زمانی هم که به مسیریابی نیازی نیست جی‌پی‌اس را غیرفعال کنید. بلوتوث و فروسرخ (IR) را نیز همین‌طور.

3- صفحه سیاه بهتر از سفید است

نظریه‌های اثبات شده‌ای وجود دارد که اگر رنگ پس زمینه صفحه گوشی سیاه باشد، کمتر از زمانی که سفید است باتری مصرف می‌کند؛ شما هم امتحان کنید!

4- زرق و برق اضافی را بی‌خیال شوید

اگر جایی هستید که صدای زنگ گوشی‌تان را می‌شنوید، ویبره آن را غیرفعال سازید. همچنین بوق دکمه‌های صفحه کلید، چراغ چشمک‌زن فعال بودن گوشی و البته اسکرین‌سیور را هم مرخص کنید.

5- از برنامه‌ها به‌طور کامل خارج شوید

گاهی در هنگام خروج از برنامه‌ای که کارتان با آن تمام شده، با فشردن کلید پایان مکالمه به‌ظاهر آن را متوقف می‌کنید، حال آن‌که آن برنامه در حافظه گوشی هنوز فعال است و ظرفیت کاری پردازشگر را اشغال می‌کند. راه حل ساده این مساله در بسیاری از گوشی‌ها گزینه خروج (Exit) از برنامه است.

6- در به‌روز کردن ایمیل گوشی‌تان واقع‌بین باشید

اگر ایمیل‌های خود را از طریق گوشی‌تان دریافت می‌کنید، بدانید که هر بار چک کردن خودکار ایمیل باتری مصرف می‌کند. آیا واقعا نیاز به چک کردن هر 15 دقیقه یک بار دارید؟ اگر ندارید یک ساعت یک بار برای‌تان کافی است.

7- بازی و موسیقی باتری را می‌خورد!

اگر سطح شارژ باتری گوشی‌تان پایین است، از بازی روی گوشی و همچنین پخش موسیقی (به‌ویژه توسط بلندگوها) صرف‌نظر کنید. عطای عکسبرداری با فلاش را هم به لقایش ببخشید.

8- استفاده از حالت پروازی

اگر در مکان‌هایی مثل مترو یا مناطق دورافتاده هستید که سیگنال آنتن ضعیف است، گوشی را در حالت آفلاین قرار دهید. در برخی از گوشی‌های با این حالت، (Flight mode) هم گفته می‌شود (جهت استفاده در هواپیما). بدانید که زمانی که سیگنال آنتن ضعیف است، گوشی برای جستجوی سیگنال باتری بیشتری مصرف می‌کند.

9- گوشی را در جای خنک نگاه دارید

رها کردن گوشی زیر نور آفتاب باعث گرم شدن آن و در نتیجه کاهش شارژ باتری می‌شود. گفته می‌شود گذاشتن گوشی در یخچال اثر عکس دارد. البته اگر به یخچال دسترسی دارید، پس برق و شارژر هم آن اطراف است که این روش البته عاقلانه‌تر است!

10- از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید

شارژر اصلی گوشی‌تان را با نمونه‌های متفرقه جایگزین نکنید چرا که آنها ممکن است به گوشی‌تان صدمه بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد