تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

تفریحی ,سرگرمی ,عکس عاشقانه ,مطالب خواندنی, مدل لباس 2019 ,lovefun

گالری عکس ,مدل لباس, آرایشگری ,اس ام اس های جدید, مسائل زناشوئی, عاشقانه ,عکس فانتزی

بیو گرافی ردون

ردون سال 1840 در «بردو» فرانسه به دنیا آمد، پدرش معمار بود و دوست داشت پسرش هم راه او را ادامه دهد. در نوجوانی ردون تحت آموزش «استنیسلاس گورین» Stanislas Gorin با هنر مکتب رومانتیسیسم آشنا شد، مکتبی که هم از سنت*ها و قوانین نئوکلاسیسیم گریزان بود و هم خود منطق و بیان احساسات هنری را ترویج می*داد. هنرمند جوان پس از آن به اسرار پدر به پاریس رفت تا در دانشگاه معماری بخواند، اما در امتحان دانشگاه پذیرفته نشد و به بردو بازگشت. با طراحی کردن اوقات خود را می*گذراند تا این*که با نوشته*های «ادگار آلن پو»، «فلوبر» و «بودلر» آشنا شد. این سه نویسنده تاثیر به*سزایی در شکل*گیری مسیر زندگی هنری ردون داشتند و او متاثر از نوشته*های آن*ها طراحی می*کرد.



در سال 1864 ردون باز به پاریس رفت و این بار تصمیم به فراگیری نقاشی در دانشگاه گرفت. اما بعد از مدتی متوجه شد که برقراری ارتباط با آموزش*های آکادمیک و سنت*های رایج آن برایش دشوار است. استادان دانشگاه نظرات رادیکال ردون را نسبت به نقاشی تقبیح می*کردند و همین برخورد موجب شد تا او دانشگاه را رها کند. بعد از انصراف از دانشگاه به کلاس**های «ژرومه» Gérôme رفت و با «رودالف برسدین» Rudolphe Bresdin که او هم از مطرودین عالم رسمی هنر بود آشنا شد. برسدین، ردون را با آثار رامبراند و دورر آشنا کرد و به او آموخت که چگونه می*توان با بلندپروازی تخیل، طبیعت را دگرگون کرد و در اثر هنری به خدمت گرفت. ردون دوباره به طراحی روی آورد، این بار آثارش بیشتر شکل گرافیکی داشت و با زغال سیاه کار می*کرد. او تحت تاثیر ادبیات رومانتیک و خصوصا شعر سعی می*کرد تصاویری عجیب و فانتزی ایجاد کند. مدتی به مصورسازی کتاب و کاریکاتور مشغول شد اما آثارش کاملا شخصی، عاری از طنز و بیشتر در خدمت متن بود. در این دوران ردون با «فانتین لاتور» دوست شد و نتیجه این دوستی آشنایی با تکنیک لیتوگرافی بود. با فراگیری این تکنیک او به فکر انتشار مجموعه*ای از آثارش افتاد و تا سال 1875 انتشار لیتوگراف*هایش طول کشید. آثار این دوره او هم مملو از موجودات و حشرات عجیب و گیاهانی با سر انسان بود که بیشترشان متاثر از نوشته*های آلن پو و «استفان مالارمه» Stéphane Mallarmé بودند.

Click the image to open in full size.


ردون به خاطر علاقه زیادش به آثار رامبراند و دیدن کارهای او از نزدیک، در سال 1878 به هلند سفر کرد و آن*جا از نزدیک با هنر فلاندری آشنا شد. او در مورد این هنرمند شاخص هلندی گفته: «آثار رامبراند همیشه برای من پر از غافل*گیری*های هنری بوده. گویا او نماد انسانی فوق*العاده*ای از ابدیت لذات هنری ماست. او زندگی منطقی را در پس سایه*ها پنهان می*کند و ایده*های فلاسفه یونان را زیر پا می*گذارد. به نظر می*رسد توسط او خلق تمامی ترکیب*های عجیب و اسرارآمیز ممکن می*شود.»
تا سن پنجاه سالگی ردون بیشتر آثارش را سیاه و سفید و با تکنیک لیتوگراف و زغال خلق می*کرد. اما در در دهه 1890 به شدت مریض شد و در همین دوره ذهن او درگیر تناقضات مذهبی و اعتقادی شد. ردون پس از بهبودی، شخصیتی متفاوت و شاداب یافت. با این تحول روحی آثار او هم متحول شد. دیگر به جای رنگ مطلق سیاه که برای خلق آثار خود استفاده می*کرد، به مدد پاستل و رنگ*روغن سراغ رنگ*های درخشان رفت. او نقاشی را از سر گرفت و در خلق کارهایش از اسطوره و تصاویر زیبای ایدئالیستیک، گل*ها، پروانه*ها و مناظر فانتزی استفاده کرد. در این دوران همراه پل گوگن گروهی تشکیل دادند و اسم نبی*ها Nabis یا پیامبران را برای گروه خود برگزیدند. گروهی که معتقد بودند هیچ لزومی ندارد یک تابلو نقاشی عینا طبیعت را بازنمایاند. پس از این*که گوگن گروه را در سال 1891 رها کرد ردون سرپرست آن شد و جلسات این گروه را در خانه خود برگزار کرد. موریس دنیس Maurice Denis یکی از سرشناس*ترین هنرمندان و از تئوریسین*های اصلی این تشکل درباره نقش ردون در گروه گفته: «قبل از تاثیرات سزان که از طریق گوگن به گروه منتقل می*شد، طرز تفکر و ذهنیات ردون بود که به واسطه مجموعه لیتوگراف*ها و طرح*های زیبای زغالی*اش تعیین کننده مسیر معنویت*محور، گروه هنری ما بود.»

Click the image to open in full size.



سه سال قبل از مرگ ردون آمریکایی*ها این هنرمند تاثیرگذار سمبولیسیت را کشف کرده و در نمایشگاه بین*المللی هنر مدرن نیویرک آثار او را به ایالات متحده معرفی کردند. اودیلن ردون، ششم ژولای 1916 در پاریس در حالی که تابلوی رنگ*روغن «باکره»*ی او ناتمام بود، چشم از جهان فرو بست و سال*ها پس از مرگ*اش، سمبولیست*ها او را یکی از باارزش*ترین*ها و پیشروهای جنبش سمبولیسم معرفی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد